Hírek, információk - Nádasdysok Londonban 2014 nyarán

Nádasdysok Londonban 2014 nyarán2014. augusztus 25.

Diákjaink már harmadik alkalommal lehettek részesei egy izgalmas, felejthetetlen londoni kirándulásnak.

Kis csapatunk június 23-án hétfőn a kora esti órákban indult Ausztrián, Németországon, Belgiumon keresztül a ködös Albionba. Rövid látogatást tettünk Brüsszelben, majd Franciaországban  megszállva szerdán reggel átkeltünk a csatornán és végre megláttuk Dover fehér szikláit.

Anglia egyik legszebb kisvárosába, Canterbury-be utaztunk, ahol a katedrális és a hangulatos utcák meséltek a történelemről, majd Anglia egyik legbájosabb kastélyában, a Leeds kastélyban időztünk, mely VIII. Henrik egyik kedvenc tartózkodási helye volt. Este találkoztunk a vendéglátó családokkal Londonban.

Csütörtökön egész napos városnézés volt London szívében: Whitehall, Downing Street 10, Big Ben, Parlament. Látogatás tettünk a Westminster Apátságban – a brit királyok és királynők koronázó templomában-, a St James Parkban ebédeltünk, majd sétáltunk a Buckingham Palotánál, a Trafalgar Téren, végül a Covent Garden forgatagában időztünk.

Pénteken reggel elsétáltunk az Albert herceg által tervezett munkásnegyedbe, körüljártuk az Albert Hall-t, majd meglátogattuk a Science Múzeumot. A Hyde parkban ebédeltünk, majd Szent Pál Székesegyházzal ismerkedtünk. E nap utolsó programja a London Eye volt, ahol egy 4D-s vetítés után a kapszulákba szállva csodáltuk London látképét a magasból.

Szombat délelőtt a  Madame Tussauds panoptikumában fedeztük fel a hírességek viaszszobrait és készítettünk fotókat kedvenceinkkel. Délutánunkat a British Múzeum bámulatos kincseinek szenteltük, Végül az Oxford Street-en vásároltunk. Kipróbáltuk a londoni metrót is.

Vasárnap reggel elbúcsúztunk vendéglátóinktól és napunkat Greenwichben kezdtük, amibe a Temze alatti séta is belefért. Elhajóztunk a Towerig és barangoltunk a történelmi épületek sűrűjében, elámultunk a koronaékszereken. megkóstoltuk a halat sült krumplival, ami az angolok egyik kedvelt étele. Délután visszahajóztunk Greenwichbe, ahol először a Tengerészeti Múzeumot, majd a keleti és nyugati félteke találkozási helyét és a Royal Observatoryt tekintettük meg.

Este hazaindultunk átkelve a Csalagúton a kontinensre. Fáradtan, de élményekkel feltöltődve érkeztünk haza