Az iskolai nevelőmunka legfőbb színtere az osztályközösség, melynek irányítója és lelke az osztályfőnök.
Munkaközösségünk tagjai a mindenkori felsős osztályfőnökök.
Az osztályfőnöki munkaközösség célja az intézményi nevelési célok megvalósításának elősegítése, az osztályfőnökök munkájának segítése, összehangolása, együttműködve az osztályban tanító szaktanárokkal, fejlesztő pedagógusokkal.
Ennek érdekében szempontokat adunk a tanmenetek tervezéséhez, segítjük az adminisztrációs és szervezési feladatokat. Különös figyelmet fordítunk az új és pályakezdő osztályfőnökök beilleszkedésére és segítséget nyújtunk feladataik pontos ellátásában. Szorgalmazzuk a bevált gyakorlatok átadását és a pedagógusok közötti együttműködést.
Munkaközösségünk az oktató-nevelő munka során legfontosabb feladatnak tartja az egyéni képességek kibontakoztatását, a sokoldalú személyiségfejlesztést, társ- és önismeret fejlesztését, pályaorientációt és a közösségépítést. Mivel a személyiségformálás közösségben történik, nagyon fontos, hogy hozzásegítsük tanulóinkat megtalálni helyüket, szerepüket a saját osztályközösségükben, majd később a társadalomban. Célunk, hogy a gyerekek nyitott, toleráns, összetartó csapattá váljanak. Mindezt nemcsak az osztályfőnöki órákkal, hanem iskolai és intézményen kívüli programok szervezésével igyekszünk elérni. Fontos feladatunk, hogy figyelemmel kísérjük a ránk bízott gyermekek mindennapjait, képviseljük érdekeiket, szükségleteiket, kapcsolatot tartsunk szülőkkel, az iskolavezetéssel, kollégákkal, külsős szakemberekkel, szervezetekkel.